Kierunek: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Czego nauczysz się, wybierając tą specjalność 

  • Zdobędziesz najnowszą wiedzę oraz umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wypełniania roli menedżera i specjalisty zatrudnionego w administracji publicznej 
  • Zdobędziesz szeroko rozwinięte teoretyczne oraz praktyczne umiejętności z zakresu nowoczesnych metod, technik oraz narzędzi zarządzania w sektorze publicznym 
  • Nabędziesz umiejętności poszukiwania rozwiązań mających na celu odejście od klasycznej biurokracji w kierunku stworzenia bardziej elastycznych warunków zatrudnienia, pracy i organizacji, 

Praca dla Ciebie 

Znajdziesz pracę w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, wojewódzkich i urzędach pracy, instytucjach skarbowych i ubezpieczeniowych, placówkach kultury, organizacjach pozarządowych współpracujących z administracją publiczną, kancelariach prawnych, przedsiębiorstwach publicznych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych. 

Program studiów na tym kierunku obejmuje m.in.:  

Przygotowanie psychologiczno – pedagogiczne 

  • Filozofia dla nauczycieli 
  • Wprowadzenie do pedagogiki 
  • Wprowadzenie do psychologii 
  • Wprowadzenie do socjologii 
  • Historia wychowania i myśli pedagogicznej 
  • Przysposobienie biblioteczne 
  • Psychologia rozwoju człowieka 
  • Podstawy edukacji międzykulturowej 
  • Teoretyczne podstawy kształcenia 
  • Teoretyczne podstawy wychowania 
  • Podstawy pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej 
  • Socjologia edukacji 
  • Nauka o pracy – bezpieczeństwo, higiena, ergonomia i pierwsza pomoc 
  • Pedagogika społeczna 
  • Kompetencje nauczyciela we współczesnej edukacji 
  • Etyka w pracy nauczyciela Współczesne nurty
  • i kierunki pedagogiki 
  • Awans zawodowy nauczyciela 
  • Aktywizowanie środowisk wychowawczych 
  • Psychologiczne podstawy procesu uczenia się 
  • Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela 
  • Diagnoza potrzeb rozwojowych dziecka 
  • Warsztat pracy nauczyciela edukacji przedszkolnej 
  • Warsztat pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej 
  • Paradygmaty dziecka i dzieciństwa 
  • Projektowanie przestrzeni społecznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 
  • Potrzeby rozwojowe i edukacyjne w okresie wczesnego, średniego i późnego dzieciństwa/ Wspieranie rozwoju dziecka na etapie dzieciństwa 
  • Predyspozycje rozwojowe we wczesnym dzieciństwie do edukacji w zakresie języka obcego 
  • Koncepcje uczenia się języka obcego w ujęciu interdyscyplinarnym  
  • Kompetencje nauczyciela propedeutycznej edukacji w zakresie języka obcego 
  • Projektowanie edukacji w zakresie języka obcego w pedagogice małego dziecka 

Przygotowanie merytoryczne nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej, jako przygotowanie do integracji treści nauczania. 

  • Podstawy wiedzy o języku polskim z literaturą i gramatyką 
  • Podstawy edukacji polonistycznej w przedszkolu i szkole 
  • Kształtowanie umiejętności językowych dziecka 
  • Gramatyka, fonetyka języka obcego 
  • Podstawy leksykalne i socjokulturowe języka obcego 
  • Literatura i zabawy dziecięce obcego obszaru językowego 
  • Podstawy edukacji w zakresie języka obcego w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej 
  • Podstawy myślenia matematycznego i pojęcia matematyczne 
  • Matematyka w pedagogice przedszkolnej 
  • Matematyka w pedagogice szkolnej w szkole podstawowej/ Matematyka z logiką w nauczaniu wczesnoszkolnym 
  • Podstawy edukacji przyrodniczo – społecznej 
  • Podstawy edukacji informatycznej z programowaniem 
  • Społeczne zastosowania wiedzy informatycznej/ Kompetencje informatyczne jako kompetencje społeczne w XXI wieku 
  • Podstawy plastyki w edukacji dziecka 
  • Podstawy muzyki w edukacji dziecka 
  • Podstawy techniki w edukacji dziecka 
  • Wychowanie fizyczne w propedeutycznej edukacji w przedszkolu i szkole 
  • Edukacja zdrowotna z profilaktyką i podstawami ratownictwa dla dzieci 
  • Język obcy: język angielski 

Wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym 

  • Krytyczna analiza narzędzi pracy nauczyciela małego dziecka 
  • Modele procesu wspierania rozwoju dziecka/ Paradygmaty pedagogiki dziecka i dzieciństwa w procesie konstruowania przestrzeni edukacyjnej 
  • Projektowanie i organizowanie środowiska edukacyjnego z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka w przedszkolu 
  • Projektowanie i organizowanie środowiska edukacyjnego z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka w klasach 1 – 3 szkoły podstawowej 
  • Spersonalizowane strategie edukacyjne w przedszkolu i szkole/ Projektowanie indywidualnych programów edukacyjnych w procesie wspierania rozwoju dziecka w przedszkolu i szkole 
  • Teoretyczne i praktyczne aspekty oceniania i ewaluacji osiągnięć ucznia edukacji wczesnoszkolnej 
  • Obserwacja dziecka w przedszkolu/ Techniki obserwacji i diagnozy pedagogicznej w edukacji przedszkolnej 

Podstawy dydaktyki nauczania zintegrowanego w przedszkolu i klasach I – III szkoły podstawowej 

  • Dydaktyka nauczania zintegrowanego w przedszkolu i szkole – podstawy teoretyczne i implikacje praktyczne 
  • Programowanie pracy w edukacji zintegrowanej 
  • Zasady projektowania działań edukacyjnych w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej/ Projektowanie edukacyjne w pedagogice małego dziecka 

Metodyka poszczególnych typów edukacji z uwzględnieniem sposobów integrowania wiedzy i umiejętności dzieci lub uczniów 

  • Metodyka edukacji polonistycznej 
  • Metodyka edukacji matematycznej 
  • Metodyka edukacji przyrodniczo – społecznej 
  • Metodyka edukacji informatycznej i posługiwania się TIK 
  • Metodyka nauczania języka obcego 

Dziecko lub uczeń ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w przedszkolu i klasach I – III szkoły podstawowej 

  • Wprowadzenie do metodyki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – potrzeby teoretyczne i implikacje praktyczne 
  • Metodyka pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w przedszkolu 
  • Współpraca środowisk wychowawczych dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi/ Aktywizowanie środowisk wychowawczych na rzecz wspierania i wspomagania rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 

Organizacja pracy przedszkola i szkoły z elementami prawa oświatowego i praw dziecka oraz kultura przedszkola i szkoły, w tym w zakresie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawnościami 

  • Funkcjonowania przedszkola i szkoły 
  • Elementy prawa oświatowego 
  • Prawa i obowiązki nauczyciela 
  • Zasady prawa wewnątrz przedszkolnego i wewnątrzszkolnego 
  • Prawa dziecka z elementami inkluzji/ Inkluzja i demokracja w edukacji dziecka 
  • Bezpieczeństwo dziecka w placówce oświatowej 

Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli 

  • Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli 
  • Wspomaganie rozwoju i funkcjonowania dziecka w przedszkolu 
  • Wspomaganie rozwoju i funkcjonowania dziecka w edukacji wczesnoszkolnej 
  • Ocena kształtująca w edukacji małego dziecka 
  • Sposoby i metody rozwijania zainteresowań dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej 
  • Indywidualizacja procesu edukacji dziecka 
  • Ewaluacja edukacyjna pracy przedszkola i szkoły 

 Kultura języka 

  • Kultura języka i emisja głosu 

 Praktyki zawodowe 

  • Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna i ciągła (4 miesiące) 
  • Praktyka śródroczna wychowawczo – dydaktyczna 
  • Praktyka śródroczna wychowawczo – dydaktyczna 
  • Praktyka śródroczna wychowawczo – dydaktyczna 
  • Praktyka śródroczna wychowawczo – dydaktyczna 
  • Praktyka ciągła wychowawczo-dydaktyczna 

 Metodologia badań naukowych 

  • Metodologia badań pedagogicznych z praktyką edukacyjną. 

Podjąłeś decyzje o studiowaniu? 

Gdy w naszej ofercie znajdziesz interesujący Cię kierunek – postępuj zgodnie ze wskazówkami.

Zapoznaj się z zasadami rekrutacji

INFORMACJE OGÓLNE

Zgodnie z Uchwałą Senatu Łużyckiej Szkoły Wyższej przyjęcie kandydatów na I rok studiów następuje
w trybie wolnym. Do odbywania studiów może być dopuszczona osoba posiadająca świadectwo dojrzałości.

ZACZYNAMY:

  • Wydrukuj i wypełnij formularz podania
  • Przygotuj kserokopię świadectwa dojrzałości – kserokopie nie wymagają potwierdzenia notarialnego
  • Wpłać opłatę wpisowa oraz opłatę rekrutacyjną na konto uczelni bądź w kasie uczelni – przygotuj potwierdzenie dokonanie płatności, a oto numer konta do wpłaty bezgotówkowej: 32 9672 0008 0136 5171 2000 0004
  • Przygotuj 2 identyczne fotografie (format 35x45mm) bez nakrycia głowy na jasnym tle
  • Przygotuj płytę (podpisana imieniem i nazwiskiem) z plikiem zdjęcia legitymacyjnego wg poniższej specyfikacji: format pliku JPG, rozdzielczość 300 dpi, wymiary w pikselach: 237×296, zalecana wielkość pliku nie większa niż 50kB, nazwa pliku powinna zawierać imię i nazwisko kandydata wg wzoru:  jan_kowalski

Tak skompletowane dokumenty złóż w terminie określonym przez Uczelnie w Biurze Obsługi Studenta  Łużyckiej Szkoły Wyższej (pokój nr 12 – Parter) bądź wyślij listem poleconym na adres uczelni.

Dokumenty na studia może za Ciebie złożyć również inna osoba. W takim przypadku nie jest wymagane upoważnienie.

O tym, że zostałeś przyjęty poinformujemy Cię po zakończonym naborze. Szczegółowe informacje otrzymasz drogą mailową w zawiadomieniu o spotkaniu organizacyjnym.

Serdecznie zapraszamy wszystkich kandydatów


PLIKI DO POBRANIA:

Podanie na studia magisterskie: DOC | PDF

Kierunek studiów Rodzaj studiów Forma studiów Opłata rekrutacyjna Wysokość wpisowego Czesne za semestr
I II III IV V VI VII VIII IX X
Pedagogika

przedszkolna i wczesnoszkolna

jednolite studia magisterskie stacjonarne 85 200 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500
niestacjonarne 85 200 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500 2500

Jednolite studia magisterskie na prezentowanym kierunku, zapewnią Tobie zdobycie wiedzy pedagogicznej, psychologicznej, filozoficznej połączonej z nowoczesnymi rozwiązaniami praktycznymi.

Kierunek ten pozwoli Ci na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania
i nauczania – uczenia się. W trakcie studiów zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do rozumienia i wyjaśniania procesów wychowania, kształcenia i opieki nad dzieckiem oraz dowiesz się jak diagnozować potrzeby oraz wspomagać w rozwoju dziecko w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.

Studia te pozwolą Tobie na wszechstronne przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Jako przyszły nauczyciel przedszkola i szkoły uzyskasz pełne kwalifikacje do podejmowania działań na rzecz rozwoju dziecka w zmiennym i dynamicznym kontekście, zawsze rozumiejący nauczycielskie zadanie jako tworzenie dziecku środowiska – przestrzeni lub oferty dla rozwoju.