Kierunek: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Czego nauczysz się, wybierając tą specjalność
- Zdobędziesz najnowszą wiedzę oraz umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wypełniania roli menedżera i specjalisty zatrudnionego w administracji publicznej
- Zdobędziesz szeroko rozwinięte teoretyczne oraz praktyczne umiejętności z zakresu nowoczesnych metod, technik oraz narzędzi zarządzania w sektorze publicznym
- Nabędziesz umiejętności poszukiwania rozwiązań mających na celu odejście od klasycznej biurokracji w kierunku stworzenia bardziej elastycznych warunków zatrudnienia, pracy i organizacji,
Praca dla Ciebie
Znajdziesz pracę w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, wojewódzkich i urzędach pracy, instytucjach skarbowych i ubezpieczeniowych, placówkach kultury, organizacjach pozarządowych współpracujących z administracją publiczną, kancelariach prawnych, przedsiębiorstwach publicznych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych.
Program studiów na tym kierunku obejmuje m.in.:
Przygotowanie psychologiczno – pedagogiczne
- Filozofia dla nauczycieli
- Wprowadzenie do pedagogiki
- Wprowadzenie do psychologii
- Wprowadzenie do socjologii
- Historia wychowania i myśli pedagogicznej
- Przysposobienie biblioteczne
- Psychologia rozwoju człowieka
- Podstawy edukacji międzykulturowej
- Teoretyczne podstawy kształcenia
- Teoretyczne podstawy wychowania
- Podstawy pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Socjologia edukacji
- Nauka o pracy – bezpieczeństwo, higiena, ergonomia i pierwsza pomoc
- Pedagogika społeczna
- Kompetencje nauczyciela we współczesnej edukacji
- Etyka w pracy nauczyciela Współczesne nurty
- i kierunki pedagogiki
- Awans zawodowy nauczyciela
- Aktywizowanie środowisk wychowawczych
- Psychologiczne podstawy procesu uczenia się
- Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela
- Diagnoza potrzeb rozwojowych dziecka
- Warsztat pracy nauczyciela edukacji przedszkolnej
- Warsztat pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
- Paradygmaty dziecka i dzieciństwa
- Projektowanie przestrzeni społecznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Potrzeby rozwojowe i edukacyjne w okresie wczesnego, średniego i późnego dzieciństwa/ Wspieranie rozwoju dziecka na etapie dzieciństwa
- Predyspozycje rozwojowe we wczesnym dzieciństwie do edukacji w zakresie języka obcego
- Koncepcje uczenia się języka obcego w ujęciu interdyscyplinarnym
- Kompetencje nauczyciela propedeutycznej edukacji w zakresie języka obcego
- Projektowanie edukacji w zakresie języka obcego w pedagogice małego dziecka
Przygotowanie merytoryczne nauczycieli przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej, jako przygotowanie do integracji treści nauczania.
- Podstawy wiedzy o języku polskim z literaturą i gramatyką
- Podstawy edukacji polonistycznej w przedszkolu i szkole
- Kształtowanie umiejętności językowych dziecka
- Gramatyka, fonetyka języka obcego
- Podstawy leksykalne i socjokulturowe języka obcego
- Literatura i zabawy dziecięce obcego obszaru językowego
- Podstawy edukacji w zakresie języka obcego w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Podstawy myślenia matematycznego i pojęcia matematyczne
- Matematyka w pedagogice przedszkolnej
- Matematyka w pedagogice szkolnej w szkole podstawowej/ Matematyka z logiką w nauczaniu wczesnoszkolnym
- Podstawy edukacji przyrodniczo – społecznej
- Podstawy edukacji informatycznej z programowaniem
- Społeczne zastosowania wiedzy informatycznej/ Kompetencje informatyczne jako kompetencje społeczne w XXI wieku
- Podstawy plastyki w edukacji dziecka
- Podstawy muzyki w edukacji dziecka
- Podstawy techniki w edukacji dziecka
- Wychowanie fizyczne w propedeutycznej edukacji w przedszkolu i szkole
- Edukacja zdrowotna z profilaktyką i podstawami ratownictwa dla dzieci
- Język obcy: język angielski
Wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym
- Krytyczna analiza narzędzi pracy nauczyciela małego dziecka
- Modele procesu wspierania rozwoju dziecka/ Paradygmaty pedagogiki dziecka i dzieciństwa w procesie konstruowania przestrzeni edukacyjnej
- Projektowanie i organizowanie środowiska edukacyjnego z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka w przedszkolu
- Projektowanie i organizowanie środowiska edukacyjnego z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka w klasach 1 – 3 szkoły podstawowej
- Spersonalizowane strategie edukacyjne w przedszkolu i szkole/ Projektowanie indywidualnych programów edukacyjnych w procesie wspierania rozwoju dziecka w przedszkolu i szkole
- Teoretyczne i praktyczne aspekty oceniania i ewaluacji osiągnięć ucznia edukacji wczesnoszkolnej
- Obserwacja dziecka w przedszkolu/ Techniki obserwacji i diagnozy pedagogicznej w edukacji przedszkolnej
Podstawy dydaktyki nauczania zintegrowanego w przedszkolu i klasach I – III szkoły podstawowej
- Dydaktyka nauczania zintegrowanego w przedszkolu i szkole – podstawy teoretyczne i implikacje praktyczne
- Programowanie pracy w edukacji zintegrowanej
- Zasady projektowania działań edukacyjnych w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej/ Projektowanie edukacyjne w pedagogice małego dziecka
Metodyka poszczególnych typów edukacji z uwzględnieniem sposobów integrowania wiedzy i umiejętności dzieci lub uczniów
- Metodyka edukacji polonistycznej
- Metodyka edukacji matematycznej
- Metodyka edukacji przyrodniczo – społecznej
- Metodyka edukacji informatycznej i posługiwania się TIK
- Metodyka nauczania języka obcego
Dziecko lub uczeń ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w przedszkolu i klasach I – III szkoły podstawowej
- Wprowadzenie do metodyki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – potrzeby teoretyczne i implikacje praktyczne
- Metodyka pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w przedszkolu
- Współpraca środowisk wychowawczych dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi/ Aktywizowanie środowisk wychowawczych na rzecz wspierania i wspomagania rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Organizacja pracy przedszkola i szkoły z elementami prawa oświatowego i praw dziecka oraz kultura przedszkola i szkoły, w tym w zakresie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawnościami
- Funkcjonowania przedszkola i szkoły
- Elementy prawa oświatowego
- Prawa i obowiązki nauczyciela
- Zasady prawa wewnątrz przedszkolnego i wewnątrzszkolnego
- Prawa dziecka z elementami inkluzji/ Inkluzja i demokracja w edukacji dziecka
- Bezpieczeństwo dziecka w placówce oświatowej
Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli
- Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli
- Wspomaganie rozwoju i funkcjonowania dziecka w przedszkolu
- Wspomaganie rozwoju i funkcjonowania dziecka w edukacji wczesnoszkolnej
- Ocena kształtująca w edukacji małego dziecka
- Sposoby i metody rozwijania zainteresowań dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Indywidualizacja procesu edukacji dziecka
- Ewaluacja edukacyjna pracy przedszkola i szkoły
Kultura języka
- Kultura języka i emisja głosu
Praktyki zawodowe
- Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna i ciągła (4 miesiące)
- Praktyka śródroczna wychowawczo – dydaktyczna
- Praktyka śródroczna wychowawczo – dydaktyczna
- Praktyka śródroczna wychowawczo – dydaktyczna
- Praktyka śródroczna wychowawczo – dydaktyczna
- Praktyka ciągła wychowawczo-dydaktyczna
Metodologia badań naukowych
- Metodologia badań pedagogicznych z praktyką edukacyjną.
Podjąłeś decyzje o studiowaniu?
Gdy w naszej ofercie znajdziesz interesujący Cię kierunek – postępuj zgodnie ze wskazówkami.
Zapoznaj się z zasadami rekrutacji
INFORMACJE OGÓLNE
Zgodnie z Uchwałą Senatu Łużyckiej Szkoły Wyższej przyjęcie kandydatów na I rok studiów następuje
w trybie wolnym. Do odbywania studiów może być dopuszczona osoba posiadająca świadectwo dojrzałości.
ZACZYNAMY:
- Wydrukuj i wypełnij formularz podania
- Przygotuj kserokopię świadectwa dojrzałości – kserokopie nie wymagają potwierdzenia notarialnego
- Wpłać opłatę wpisowa oraz opłatę rekrutacyjną na konto uczelni bądź w kasie uczelni – przygotuj potwierdzenie dokonanie płatności, a oto numer konta do wpłaty bezgotówkowej: 32 9672 0008 0136 5171 2000 0004
- Przygotuj 2 identyczne fotografie (format 35x45mm) bez nakrycia głowy na jasnym tle
- Przygotuj płytę (podpisana imieniem i nazwiskiem) z plikiem zdjęcia legitymacyjnego wg poniższej specyfikacji: format pliku JPG, rozdzielczość 300 dpi, wymiary w pikselach: 237×296, zalecana wielkość pliku nie większa niż 50kB, nazwa pliku powinna zawierać imię i nazwisko kandydata wg wzoru: jan_kowalski
Tak skompletowane dokumenty złóż w terminie określonym przez Uczelnie w Biurze Obsługi Studenta Łużyckiej Szkoły Wyższej (pokój nr 12 – Parter) bądź wyślij listem poleconym na adres uczelni.
Dokumenty na studia może za Ciebie złożyć również inna osoba. W takim przypadku nie jest wymagane upoważnienie.
O tym, że zostałeś przyjęty poinformujemy Cię po zakończonym naborze. Szczegółowe informacje otrzymasz drogą mailową w zawiadomieniu o spotkaniu organizacyjnym.
Serdecznie zapraszamy wszystkich kandydatów
PLIKI DO POBRANIA:
Podanie na studia magisterskie: DOC | PDF
Kierunek studiów | Rodzaj studiów | Forma studiów | Opłata rekrutacyjna | Wysokość wpisowego | Czesne za semestr | |||||||||
I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | |||||
Pedagogika
przedszkolna i wczesnoszkolna |
jednolite studia magisterskie | stacjonarne | 85 | 200 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 |
niestacjonarne | 85 | 200 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 |
Jednolite studia magisterskie na prezentowanym kierunku, zapewnią Tobie zdobycie wiedzy pedagogicznej, psychologicznej, filozoficznej połączonej z nowoczesnymi rozwiązaniami praktycznymi.
Kierunek ten pozwoli Ci na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania
i nauczania – uczenia się. W trakcie studiów zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do rozumienia i wyjaśniania procesów wychowania, kształcenia i opieki nad dzieckiem oraz dowiesz się jak diagnozować potrzeby oraz wspomagać w rozwoju dziecko w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.
Studia te pozwolą Tobie na wszechstronne przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Jako przyszły nauczyciel przedszkola i szkoły uzyskasz pełne kwalifikacje do podejmowania działań na rzecz rozwoju dziecka w zmiennym i dynamicznym kontekście, zawsze rozumiejący nauczycielskie zadanie jako tworzenie dziecku środowiska – przestrzeni lub oferty dla rozwoju.