Kierunek: Administracja 

Specjalność: Menedżer administracji samorządowej

Czego nauczysz się, wybierając tą specjalność

  • Zdobędziesz najnowszą wiedzę oraz umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wypełniania roli menedżera i specjalisty zatrudnionego w administracji publicznej
  • Zdobędziesz szeroko rozwinięte teoretyczne oraz praktyczne umiejętności z zakresu nowoczesnych metod, technik oraz narzędzi zarządzania w sektorze publicznym
  • Nabędziesz umiejętności poszukiwania rozwiązań mających na celu odejście od klasycznej biurokracji w kierunku stworzenia bardziej elastycznych warunków zatrudnienia, pracy i organizacji,

Praca dla Ciebie

Znajdziesz pracę w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, wojewódzkich i urzędach pracy, instytucjach skarbowych i ubezpieczeniowych, placówkach kultury, organizacjach pozarządowych współpracujących z administracją publiczną, kancelariach prawnych, przedsiębiorstwach publicznych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych.

Program studiów na tej specjalności obejmuje m.in.:

Przedmioty ogólne

  • Historia myśli ustrojowej i społecznej
  • Zasady ustroju politycznego państwa i ochrona praw człowieka
  • Socjologia organizacji
  • Etyka służby publicznej
  • Zarządzanie kryzysowe w administracji
  • System ochrony prawnej w Unii Europejskiej
  • Wykładnia i stosowanie prawa
  • Zarządzanie w administracji publicznej
  • Fundusze strukturalne i system finansowania projektów Unii Europejskiej
  • Pomoc publiczna

Przedmioty kierunkowe

  • Postępowanie sądowo-administracyjne
  • Prawo administracyjne – zagadnienia rozszerzone
  • Postępowanie dowodowe w prawie publicznym
  • Postępowanie cywilne
  • Prawo karno-skarbowe
  • Instrukcja kancelaryjna
  • Umowy w administracji z wykorzystaniem instrumentów elektronicznych
  • Prawo pracy i odpowiedzialność urzędnika
  • Język obcy angielski/ niemiecki
  • Profilaktyka i rozwiązywanie problemów społecznych w samorządach/Wybory i systemy wyborcze
  • Polityka społeczna/Prawo ochrony konsumenta
  • Postępowanie podatkowe i kontrola skarbowa/ postępowanie podatkowe i opłaty lokalne

Przedmioty specjalnościowe

  • Prawo samorządowe
  • Finanse samorządowe
  • Tworzenie aktów prawa miejscowego
  • Kontrola zarządcza i nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego
  • Dostęp do informacji publicznej
  • Postepowanie w zamówieniach publicznych

Podjąłeś decyzje o studiowaniu? 

Gdy w naszej ofercie znajdziesz interesujący Cię kierunek – postępuj zgodnie ze wskazówkami.

Zapoznaj się z zasadami rekrutacji

INFORMACJE OGÓLNE

Zgodnie z Uchwałą Senat Łużyckiej Szkoły Wyższej przyjęcie kandydatów na I rok studiów następuje
w trybie wolnym. Do odbywania studiów może być dopuszczona osoba posiadająca świadectwo dojrzałości.

ZACZYNAMY:

  • Wydrukuj i wypełnił formularz podania
  • Przygotuj kserokopię świadectwa dojrzałości – kserokopie nie wymagają potwierdzenia notarialnego
  • Wpłać opłatę wpisowa oraz opłatę rekrutacyjną na konto uczelni bądź w kasie uczelni – przygotuj potwierdzenie dokonanie płatności, a oto numer konta do wpłaty bezgotówkowej: 32 9672 0008 0136 5171 2000 0004
  • Przygotuj 2 identyczne fotografie (format 35x45mm) bez nakrycia głowy na jasnym tle
  • Przygotuj płytę (podpisana imieniem i nazwiskiem) z plikiem zdjęcia legitymacyjnego wg poniższej specyfikacji: format pliku JPG, rozdzielczość 300 dpi, wymiary w pikselach: 237×296, zalecana wielkość pliku nie większa niż 50kB, nazwa pliku powinna zawierać imię i nazwisko kandydata wg wzoru:  jan_kowalski

Tak skompletowane dokumenty złóż w terminie określonym przez Uczelnie w Biurze Obsługi Studenta  Łużyckiej Szkoły Wyższej (pokój nr 12 – Parter) bądź wyślij listem poleconym na adres uczelni.

Dokumenty na studia może za Ciebie złożyć również inna osoba. W takim przypadku nie jest wymagane upoważnienie.

O tym, że zostałeś przyjęty poinformujemy Cię po zakończonym naborze. Szczegółowe informacje otrzymasz drogą mailową w zawiadomieniu o spotkaniu organizacyjnym.

Serdecznie zapraszamy wszystkich kandydatów


PLIKI DO POBRANIA:

Podanie na studia magisterskie: DOC | PDF

Studia II stopnia magisterskie na kierunku Administracja stanowią uzupełnienie kompetencji z zakresu studiów I stopnia.
Absolwent kierunku administracja drugiego stopnia studiów o profilu praktycznym będzie profesjonalnie przygotowany do pracy zawodowej. Absolwent tego kierunku charakteryzuje się poszerzoną wiedzą z zakresu podstaw prawnych działania administracji, zna i rozumie rolę urzędnika w systemie władz publicznych, zna podział zadań, kompetencji i właściwości organów uczestniczących w procesie realizacji przypisanych mu obowiązków, potrafi przy wykorzystaniu z najnowszych dostępnych technologii zbierać informacje, analizować zebraną wiedzę oraz podejmować w sposób etyczny decyzje zmierzające do zrealizowania zadania bądź rozwiązania problemu.
Po zakończeniu trzysemestralnych studiów i obronie pracy dyplomowej, absolwent otrzymuje tytuł zawodowy magistra. Ukończone studia stwarzają dobre podstawy teoretyczne i metodyczne do kontynuowania studiów na trzecim stopniu lub kontynuacji w ramach studiów podyplomowych oraz umiejętności samodzielnego uczenia się i aktualizowania posiadanej wiedzy i kompetencji.