Kierunek: Administracja
Specjalność: Menedżer administracji publicznej
Czego nauczysz się, wybierając tą specjalność
- Zdobędziesz najnowszą wiedzę oraz umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie wypełniania roli menedżera i specjalisty zatrudnionego w administracji publicznej
- Zdobędziesz szeroko rozwinięte teoretyczne oraz praktyczne umiejętności z zakresu nowoczesnych metod, technik oraz narzędzi zarządzania w sektorze publicznym
- Nabędziesz umiejętności poszukiwania rozwiązań mających na celu odejście od klasycznej biurokracji w kierunku stworzenia bardziej elastycznych warunków zatrudnienia, pracy i organizacji,
Praca dla Ciebie
Znajdziesz pracę w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, wojewódzkich i urzędach pracy, instytucjach skarbowych i ubezpieczeniowych, placówkach kultury, organizacjach pozarządowych współpracujących z administracją publiczną, kancelariach prawnych, przedsiębiorstwach publicznych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych.
Program studiów na tej specjalności obejmuje m.in.:
Przedmioty ogólne
- Historia myśli ustrojowej i społecznej
- Zasady ustroju politycznego państwa i ochrona praw człowieka
- Socjologia organizacji
- Etyka służby publicznej
- Zarządzanie kryzysowe w administracji
- System ochrony prawnej w Unii Europejskiej
- Wykładnia i stosowanie prawa
- Zarządzanie w administracji publicznej
- Fundusze strukturalne i system finansowania projektów Unii Europejskiej
- Pomoc publiczna
Przedmioty kierunkowe
- Postępowanie sądowo-administracyjne
- Prawo administracyjne – zagadnienia rozszerzone
- Postępowanie dowodowe w prawie publicznym
- Postępowanie cywilne
- Prawo karno-skarbowe
- Instrukcja kancelaryjna
- Umowy w administracji z wykorzystaniem instrumentów elektronicznych
- Prawo pracy i odpowiedzialność urzędnika
- Język obcy angielski/ niemiecki
- Profilaktyka i rozwiązywanie problemów społecznych w samorządach/Wybory i systemy wyborcze
- Polityka społeczna/Prawo ochrony konsumenta
- Postępowanie podatkowe i kontrola skarbowa/ postępowanie podatkowe i opłaty lokalne
Przedmioty specjalnościowe
- Prawo samorządowe
- Finanse samorządowe
- Tworzenie aktów prawa miejscowego
- Kontrola zarządcza i nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego
- Dostęp do informacji publicznej
- Postepowanie w zamówieniach publicznych
Podjąłeś decyzje o studiowaniu?
Gdy w naszej ofercie znajdziesz interesujący Cię kierunek – postępuj zgodnie ze wskazówkami.
Zapoznaj się z zasadami rekrutacji
INFORMACJE OGÓLNE
Zgodnie z Uchwałą Senat Łużyckiej Szkoły Wyższej przyjęcie kandydatów na I rok studiów następuje
w trybie wolnym. Do odbywania studiów może być dopuszczona osoba posiadająca świadectwo dojrzałości.
ZACZYNAMY:
- Wydrukuj i wypełnił formularz podania
- Przygotuj kserokopię świadectwa dojrzałości – kserokopie nie wymagają potwierdzenia notarialnego
- Wpłać opłatę wpisowa oraz opłatę rekrutacyjną na konto uczelni bądź w kasie uczelni – przygotuj potwierdzenie dokonanie płatności, a oto numer konta do wpłaty bezgotówkowej: 32 9672 0008 0136 5171 2000 0004
- Przygotuj 2 identyczne fotografie (format 35x45mm) bez nakrycia głowy na jasnym tle
- Przygotuj płytę (podpisana imieniem i nazwiskiem) z plikiem zdjęcia legitymacyjnego wg poniższej specyfikacji: format pliku JPG, rozdzielczość 300 dpi, wymiary w pikselach: 237×296, zalecana wielkość pliku nie większa niż 50kB, nazwa pliku powinna zawierać imię i nazwisko kandydata wg wzoru: jan_kowalski
Tak skompletowane dokumenty złóż w terminie określonym przez Uczelnie w Biurze Obsługi Studenta Łużyckiej Szkoły Wyższej (pokój nr 12 – Parter) bądź wyślij listem poleconym na adres uczelni.
Dokumenty na studia może za Ciebie złożyć również inna osoba. W takim przypadku nie jest wymagane upoważnienie.
O tym, że zostałeś przyjęty poinformujemy Cię po zakończonym naborze. Szczegółowe informacje otrzymasz drogą mailową w zawiadomieniu o spotkaniu organizacyjnym.
Serdecznie zapraszamy wszystkich kandydatów
PLIKI DO POBRANIA:
Studia II stopnia magisterskie na kierunku Administracja stanowią uzupełnienie kompetencji z zakresu studiów I stopnia.
Absolwent kierunku administracja drugiego stopnia studiów o profilu praktycznym będzie profesjonalnie przygotowany do pracy zawodowej. Absolwent tego kierunku charakteryzuje się poszerzoną wiedzą z zakresu podstaw prawnych działania administracji, zna i rozumie rolę urzędnika w systemie władz publicznych, zna podział zadań, kompetencji i właściwości organów uczestniczących w procesie realizacji przypisanych mu obowiązków, potrafi przy wykorzystaniu z najnowszych dostępnych technologii zbierać informacje, analizować zebraną wiedzę oraz podejmować w sposób etyczny decyzje zmierzające do zrealizowania zadania bądź rozwiązania problemu.
Po zakończeniu trzysemestralnych studiów i obronie pracy dyplomowej, absolwent otrzymuje tytuł zawodowy magistra. Ukończone studia stwarzają dobre podstawy teoretyczne i metodyczne do kontynuowania studiów na trzecim stopniu lub kontynuacji w ramach studiów podyplomowych oraz umiejętności samodzielnego uczenia się i aktualizowania posiadanej wiedzy i kompetencji.